Frakt

VAMØ AS leverer ikke møbler eller varer selv. Vi bruker tredjepartstjenester som Dhl, Posten/Bring eller PostNord. Ved å fullføre kjøpet aksepterer du å forholde deg til transportørenes leveringstider og kjøreruter, og forplikter deg til å gjøre deg tilgjengelig for å motta leveransen. Vi har ikke kontroll over når varene kan leveres etter at vi har overlevert dem til transportørene. Normalsett blir alle varene levert mellom 3 og 5 dager, men i noen tilfeller tar det noe lengre tid. Transportørene tar kontakt med deg når de har planlagt levering.

Dersom du nekter å ta imot en leveranse og den returneres til oss, blir du belastet for returfrakten. Dersom du utsetter en leveranse etter at vi har levert varene til transportøren, vil det tilkomme faktura for lagerleie. Estimert pris er 99 kr per 100 kg per dag. 

Om du planlegger å reise når vi har meldt at varene kommer, bør du ta kontakt med oss for å utsette leveransen. Vi kan utsette levering uten kostnad, før varene blir levert til transportøren.
Vi har noen interiør produkter på lager og disse har kort leveringstid. 
Vi leverer kun til adresser i Norge. Frakten beregnes i kassa og er avhenging av vekt og postnummer.
Vi reserverer oss retten til å kansellere bestillinger dersom vi ikke finner en transportør som kan levere til kundenes område. Vi vil i så fall informere kunden så fort vi kan, og refundere bestillingen i sin helhet.
Retur
Angrer du kjøpet? Du har 14 dagers angrerett. Vi sender angrerettskjema dersom du trenger det, og vi refunderer varene så lenge de ikke er brukt, ødelagt og er i original emballasje. Du må selv dekke fraktkostnadene for sending og retur av varene, og kan ikke sende i retur i postoppkrav. Frakten for produktene vi har sendt refunderes ikke.
Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom det oppstår en transportskade er det veldig viktig at dette blir notert hos transportør når du mottar varene. Vi kan ikke ta imot reklamasjoner for transportskader hvis du ikke har meldt ifra ved leveranse.