Partene

Selger er VAMØ AS, Gladbakkvegen 23, 2070 Råholt, post@vamo.no, tlf. 929 71 255, Org.nr.: 925986143MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Leveringstid

De fleste av våre produkter er bestillingsvarer og varierer i leveringstid. Gjennomsnitt leveringstid for bestillingsvarer er ca 6 uker, men i beskrivelsen til hvert enkelt produkt står det ca. leveringstid. Varer som lages på bestilling har 12-15 ukers leveringstid.

Allikevel holder vi deg oppdatert angående levering underveis. Vi tar kontakt så fort varene er levert til oss og er klar for å bli sendt videre til deg.

Vi gjør oppmerksom på at møbelbransjen i stor grad er rammet av COVID-19, og vi opplever for tiden dessverre mange forsinkelser som skyldes mangel på materialer og transport. Men de aller fleste av våre ordre leveres til estimert tidspunkt. Vi vil oppdatere deg dersom din ordre blir forsinket.

Vi takker for forståelsen rundt disse spesielle omstendighetene som berører hele bransjen, og vil sikre deg på at vi i VAMØ gjør alt vi kan for å levere så raskt som mulig.

Varer som lages på bestilling

Dersom du avbestiller eller endre bestillingen din senere enn fire kalenderdager fra bestillingsdato, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25 % av den avbestilte varens pris. Grunn til det er at produktet lages til deg og etter fire dager vil det være for sent å endre produksjonen. 

Varer som lages på bestilling har 12-15 ukers leveringstid.

Varer som lages på bestilling kan ikke returneres med mindre de har en betydelig mangel.

Frakt

VAMØ AS leverer ikke møbler eller varer selv. Vi bruker tredjepartstjenester som Dhl, Posten/Bring eller PostNord. Ved å fullføre kjøpet aksepterer du å forholde deg til transportørenes leveringstider og kjøreruter, og forplikter deg til å gjøre deg tilgjengelig for å motta leveransen. Vi har ikke kontroll over når varene kan leveres etter at vi har overlevert dem til transportørene. Normalsett blir alle varene levert mellom 3 og 5 dager, men i noen tilfeller tar det noe lengre tid. Transportørene tar kontakt med deg når de har planlagt levering.

Dersom du nekter å ta imot en leveranse og den returneres til oss, blir du belastet for returfrakten. Dersom du utsetter en leveranse etter at vi har levert varene til transportøren, vil det tilkomme faktura for lagerleie. Estimert pris er 99 kr per 100 kg per dag. 
Om du planlegger å reise når vi har meldt at varene kommer, bør du ta kontakt med oss for å utsette leveransen. Vi kan utsette levering uten kostnad, før varene blir levert til transportøren.
Vi har noen interiør produkter på lager og disse har kort leveringstid. Dette står spesifisert i hvert produkt.
Vi leverer kun til adresser i Norge. Frakten beregnes i kassa og er avhenging av vekt og postnummer.
Vi reserverer oss retten til å kansellere bestillinger dersom vi ikke finner en transportør som kan levere til kundenes område. Vi vil i så fall informere kunden så fort vi kan, og refundere bestillingen i sin helhet.


Betaling

Alle produktene betales på forhånd, men du kan innenfor fire kalenderdager etter bestillingen, annullere din bestilling uten kostnad.

Hos oss kan du betale med Vipps, VISA, Mastercard, ApplePay eller Klarna.

Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og all annen informasjon vedr. bestillingen din er naturligvis på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil, pris- og produksjonsendringer samt utgåtte varer.

Angrerett

Angrer du kjøpet? Du har 14 dagers angrerett. Vi sender angrerettskjema dersom du trenger det, og vi refunderer varene så lenge de ikke er brukt, ødelagt og er i original emballasje. Du må selv dekke fraktkostnadene for sending og retur av varene, og kan ikke sende i retur i postoppkrav. Frakten for produktene vi har sendt refunderes ikke.

Retur sendes til:
VAMØ AS/co Direct House
Industriveien 2, 1481 Hagan

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom det oppstår en transportskade er det veldig viktig at dette blir notert hos transportør når du mottar varene. Vi kan ikke ta imot reklamasjoner for transportskader hvis du ikke har meldt ifra ved leveranse.

Konfliktløsning

Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet. Vi følger alltid deres anbefalinger.
Forbrukertilsynet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukertilsynet.no.

For informasjon om hvilke rettigheter du som har som konsument, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerombudets nettside www.forbrukertilsynet.no/ehandel.


Dersom varen er utsolgt

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produkter er utsolgt. Du vil da få informasjon om dette via e-post og vi refunderer varene så fort som mulig.

Har du spørsmål?

Send gjerne en e-post til post@vamo.no

VAMØ AS 

Org.no. 925986143MVA
Gladbakkvegen 23, 2070 Råholt
Tlf. 929 71 255